تجهیزات مربوط به آشپزی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

تجهیزات مربوط به آشپزی

۱,۴۳۱ بازديد

آشپزی حرفه ای پرکاربرد است که نه تنها در رستوران ها بلکه در هتل ها و یا تالارهای پذیرایی نیز از آن استفاده می شود .

فرقی نمی کند که شما آشپز یک هتل باشید و یا یک تهیه غذا وجود یک سری نکات و تجهیزات در همه ی این ها مشترک است و رعایت این نکات ضروری است.

هود فست فود ۲ متری

 رعایت نکات بهداشتی در هر کاری خصوصا در حرفه ی آشپزی ضروری است داشتن یک هود فست فود ۲ متری برای فست فودی های نه چندان بزرگ این کمک را می کند تا آلودگی ها از محیط آشپزخانه بیرون برود . تصور کنید هم زمان بوی چندین غذا در آشپزخانه بپیچد این امر هم برای کارکنان و هم برای مشتریان می تواند امری آزار دهنده باشد اما شما با داشتن یک هود این مشکل را رفع می کنید.

ترولی حمل غذا

شیک و خاص بودن وسایل و تجهیزات در هر رستورانی می تواند ارزش کار شما را بالا ببرد برای مثال داشتن یک ترولی حمل غذا می تواند ظاهر کار شما را زیباتر نشان دهد از این وسیله برای حمل غذا استفاده می شود و می توان این وسیله را بیشتر در محیط های هتل ها دید.

گاری حمل بار

اگر به بازارهای بزرگ رفته باشید حتما در آن جا وسیله ای به نام گاری حمل بار را دیده اید . این وسیله به این منظور طراحی و ساخته شده که با آن وسایل مختلف را جابه جا  کرد  این وسیله صدای بلندی ایجاد نمی کند و از همه مهم تر توانایی حمل اجسام سنگین را نیز به خوبی دارد وجود چرخ های مرغوب در این دستگاه باعث شده که شما بتوانید این وسیله را به آسانی حمل و نقل کنید.

باکس غذا موتور

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود موبایل های هوشمند انجام دادن کارها بسیار آسان تر شده شما می توانید از خانه هر غذایی که دلتان می خواهد را سفارش دهید اما از آن سو اگر شما صاحب یک رستوران صنعتی هستید و می خواهید فروش خود را بالا ببرید می توانید غذا را به صورت بیرون بر نیز عرضه کنید برای این کار شما می توانید باکس غذا موتور را تهیه کنید و به یک پیک موتوری بسپارید تا غذا را بدون اینکه هیچ آسیبی ببیند به دست مشتری برساند.

منبع: تجهیزات آشپزخانه صنعتی ابتکار استیل

نکات مهم آشپزی

  •  برای حفظ سفیدی برنج ، هنگام پخت چند قطره آب لیمو به آب برنج اضافه کنید.
  • بهترین روش باز شدن یخ ماهی، قرار دادن ماهی در درون شیر است. شیر طعم یخی ماهی را از بین می برد و به آن طعم تازگی می دهد.
  • برای جلوگیری از پاشیدن کیک همراه با میوه خشک و یا کشمش، آن ها را کمی در آرد آغشته کنید و سپس به مایه کیک اضافه کنید.
  • افزودن نمک به گوشت خام قبل از پخت، طعم آن را از بین می برد در حالی که افزودن کمی نمک به ماهی قبل از پخت به طعم آن می افزاید.
  • هنگام تفت دادن سبزی یا گوشت، در پایان کار مقدار کمی شکر، عسل یا آب میوه را اضافه کنید تا لعاب داده و طعم آن بهتر شود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.